fredag den 25. januar 2013

Gavepynt i papirler

Så fik jeg endelig taget de sidste billeder og kan nu vise jer de fine papirslersfigurer, min mor og jeg fik lavet i december. Papirleret er lufttørrende og super sjovt at arbejde med. Til vores figurer brugte vi vores mange skønne udstansere, som vi også bruger til den årlige honningkagebagning. Derudover eksperimenterede vi med blonder, blondepapir (sidder desværre fast i leret) og stempler med sølv stempelfarve. 
Ikke alle figure blev lige fine, og det tog lidt tid at finde ud af hvor tykke, de skulle være og hvilken stil, der skulle køres. Da vi var færdige, lagde vi det hele i pres 1 dag eller 2, da figurerne har en tilbøjelighed til at begynde at bøje i hjørnerne.
Min helt store favorit er stjernen, som ses på nederste billede. Mønstret er lavet med en gammel blonde med de skønneste detaljer. Jeg har stadig noget papirler tilbage og tænker, jeg måske vil bruge det til at lave endnu flere af de fine stjerner. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...